tisdag 3 september 2019

Trögstartad


Det går trögt för mig med omarbetningen av det tredje barnboks manuset. Tidigare har jag först skrivit om och därefter lagt till lämpliga emojis. Denna gång gör jag annorlunda det vill säga båda momenten på samma gång.

Bättre? Sämre? Säg det. Gissningsvis innebär det lika mycket arbete, enbart på nytt sätt.

Berättelsen ska bli en loggbok. Den flytande texten måste kortas/komprimeras (från dagbokstankar till logg) utan att tappa historiens själ. Inte helt lätt om du frågar mig. Så, en ny utmaning.


Min motivation är låg, kanske för att jag inte hittat flödet? Behöver blocka tid i kalendern, kavla upp ärmarna och ta tjuren vid hornen. Finns inga genvägar och det fungerar sällan att vänta på inspiration. Hårt jobb är det som ger resultat.

Ibland kan det kännas lättare att skriva nytt. Att skriva om kan ge blockeringar. Ofrivilliga käppar som förs in i hjulet ...

Men det här ska nog också gå bra. Jag brukar ro iland mina projekt. Trycker därför in tillitsknappen och bestämmer mig för att vara både snäll på samma gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar