måndag 27 juli 2020

A woman got to do what a woman can

(Rapport från butiken juli 2016)


En dammsugare fungerar inte, den har slutat suga ...

Helt ärligt så har den varit ganska värdelös under lång tid men den är inte min så jag gör enbart mitt bästa.

Råkade välta den igår och plötsligt ställde den in sig på utsug istället för att hjälpa mig med renhållning. Suck



I morse visste jag att det enda jag kunde göra var att ta tjuren vid hornen och reda upp situationen, leka mekaniker. Så jag öppnade dammsugaren och skådare in i ett gytter av damm. Ingen dammsugarpåse?!?

Men hallå! Vem plockar ur påsen utan att sätta i en ny???

Okey ... Kavlar upp ärmen och använder ena handen som spade, öser ut innehållet vilket istället hamnar i en plastpåse. Skottar och skyfflar så handen blir alldeles grå men dammsugarens innanmäte tomt. Så där ja!

Monterar ihop delarna igen, sätter i en dammsugarpåse och knyter soppåsen innan jag går för att tvätta av mig. Därefter sätter jag i kontakten i eluttaget och trycker på knappen. Hör på ljudet att dammsugaren mår bra igen, den fungerar och suger in smuts och grus. Jippi!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar