onsdag 29 juli 2020

Ett stänk av kaos ...


Hemma hos oss är det ett stänk av kaos, i alla fall i vårt större rum i källaren. Astronauten går igenom sina förrådslådor. Inventerar och beslutar vilka som har högsta prioritet inför flytten till den egna lägenheten. Mannen plockar ihop och ställer undan det som fått olika varianter av kölappar. Sen kommer nästa lass av lådor med vårt gamla porslin, lampor, speglar och tavlor som ska tittas på och eventuellt placeras i rätt hög så det flyttas till Göteborg. Katterna både ogillar och gillar stöket.

Annars tränas det, både utom och inomhus, varpå travar av svettiga kläder hamnar i tvättstugan. Maskinen som står där inne får under dessa dagar verkligen göra sitt för allas vårt bästa.


Vad gäller katterna och Audrey i synnerhet så har en natt passerat utan fler missöden. Det var en försiktig liten dam som storögt tittade på mig och undrade om det var okey att hon la sig på mitt nytvättade täcke. När jag senare kröp ner för att läsa hoppade hon upp och la sig mina ben.

Mannen hade under dagen sprayat madrassen med stressreducerande feromoner  samt satt in en lugnande luftspridare med samma ämne i eluttaget. Jag kunde inte slappna av. Audrey började tvätta sig och la sig senare tillrätta, själv var jag på helspänn. Vad skulle hända?


Ingenting. Den lilla damen vilade en stund och sen trippade hon iväg. Vid ett par tillfällen under natten har hon återkommit. En gång boxade hon till min fot och jag satte mig upp vilket innebar att hon sprang iväg. På avstånd kunde jag höra ljud av krafsande i lådan. När det senare var dags för väckningsceremonin så närmade Audrey sig försiktigt. Inget bus, inget sprall, ingen speed. 

Kan det vara så att sprayet gjort sådan skillnad? Eller är det dumt att ropa hej, det har gått så lite tid. Min magkänsla viskar att Audrey är mindre stressad. Hon beter sig mer som Stanley och försöker läsa av mina reaktioner samt mitt beteende. 

Hoppas, hoppas att lösningen var så här enkel. Kanske borde jag spraya hela mig?!? Eller inte ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar