fredag 10 juli 2020

Kanske är rätt tid NU?


Idag kommer bloggen inte att handla om våra katter utan istället om ett sms jag fick i veckan, du kan läsa det här under


Hej, den nya appen är klar nu! 
Att få ditt barn att läsa bra böcker
under sin skärmtid
har aldrig varit så enkelt.
Uppdatera din app 


För lite mer än ett år sedan skickade jag ett majl till skaparna av WonderTales. Jag hade blivit tillsagd av en kollega att de sökte författare som skriver för barn. Inget att förlora, tänkte jag och klickade på skickaknappen.

Efter digitala möten och manusskrivande så skrev jag kontrakt för fyra (tror jag) manus. De skulle programmeras om så de passade i appen. Elever på en skola valdes som "testgrupp" och allt flöt på bra MEN strax innan lansering la Apple in sitt veto och hela projektet frös.


Jag som känt sådan glädje att få vara en del av något större och som dessutom skulle locka barn att läsa glömde bort mina manus. 

Har vid några tillfällen skickat mejl och frågat hur allt går men sedan (för min egen skull) valt att låta allt vara. Det som är meningen kommer att ske, kanske skulle mina sagor hamna i en betalapp, kanske inte?
Av vad jag förstår så har projektet vaknat till liv igen. Rest sig ur sin vila och kickat igång.

Jippi och hurra!

Vad som händer från och med nu lär visa sig. Jag hoppas på succé´, för vad kan vara mer kreativt än att främja barns läslust och fantasi.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar