fredag 17 juli 2020

En lördag som faktiskt ÄR en lördag


Äntligen värme igen ... och sol! Nu känns det som semesterväder och svensk sommar. Ja, jag vet att denna period på året kan innebära vilket väder som helst och ändå benämnas sommar. Men för egen del trivs jag allra bäst med temperaturer kring 25 plusgrader och sol. 

Allt känns möjligt. Det går att arbeta i trädgården, att bada, att träna utomhus samt att bara vara i skuggan eller i solen.

Under gårdagen hann jag med precis det jag önskade, ta en tidig löprunda i skogen, spela kort med Lejonkungen, hänga vid poolen med en vän och arbeta ute i vår trädgård med mannen.


Löprundan fick bli kortare än jag först tänkt. 4 km i terräng var vad min kropp önskade, inte den dubbla streckan. Kroppen kändes seg och tung och istället för att pressa mig själv så lät jag kroppen bestämma. Efterföljande stretch på altanen á la yin i solen ... nice.

En fredag som kändes som en lördag vilket innebär att vi vaknar upp till ännu en lördag (som faktiskt är en lördag), rätt nice det med.


Önskar dig en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar