tisdag 14 juli 2020

Skogsbad i mitten av juli


Den senaste veckan har jag tillbringat en hel del tid i skogen, sprungit, promenerat och plockat bär. Just nu, precis där vi bor är skogen fylld av blåbär! Känslan är lite som den gamla sagan om Putte i blåbärsskogen.

Naturen balanserar mig, den fyller mig med lugn och harmoni. Därför försöker jag återkomma så ofta som det är möjligt. Suset av vinden i trädtopparna och fågelkvitter. Emellanåt stöter jag på ett djur, som igår då ett rådjur plötsligt korsade min stig.


Smultron och blåbär finns överallt (samt hallon som ännu inte mognat). Lyxigt! Antar att det kan finnas kantareller också men har ännu inte lyckats hitta någon (har å andra sidan inte letat).

Det mesta av bären jag plockar äts upp direkt, till frukost eller mellanmål. Med andra ord kommer inte vår frys att fyllas, vilket på sätt och vis är synd.

Skogsbad är verkligen ljuvligt och om det regnar så gör det ingenting. Jag har varit ute flera gånger då det kommit plötsliga regnskurar men inne under trädkronorna så händer inte så mycket, jag har inte ens blivit blöt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar