lördag 18 juli 2020

Över stock och sten


Helt plötsligt känns min kropp sliten, bara så där och utan att jag förstår varför. Ryggslutet ömmar på vänster sida? Och vad är egentligen anledningen till höger handleds överansträngning?

Min gissning är att irritationen vid fästena mot höften på vänster sida beror på fredagens löprunda. Att springa backig terräng över rötter och stenar är utmanande. Jag vill inte sätta ned foten fel så risken för feltramp ökar, vilket innebär att jag antagligen spänt mig. Kanske, kanske inte?


Och varför höger handled blivit överansträngd är kanske lättare att förstå, skulle kunna vara de armbalanser jag utför i min egen praktik. Har nämligen INTE värmt upp handlederna innan. Dumt!

Så att min kropp är ilsken är mitt eget fel. Som jag bäddar får jag ligga.

Finns enbart en sak att göra, linda handleden och vila den. Resten behandlas med tigerbalsam. Förhoppningsvis mjuknar kroppen och blir lika samarbetsvillig som den brukar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar