onsdag 1 juli 2020

Vad vill jag ... egentligen?


Har du varit med om dilemmat då du inte riktigt vet vad du vill? Du tror och tänker att du vet men magkänslan placerar tydligt foten på bromsen, tittar dig i ögonen och får dig att stanna upp.

Vad vill DU ... egentligen?


Du får erbjudande om ett jobb som varit det du verkligen drömt om. Du tackar ja och konstaterar att du är något ringrostig men det ska nog ordna sig. Så kommer långa instruktioner om HUR och varför du ska utföra arbetet som inte riktigt stämmer med din första version.

Finns inga rätt eller fel, bara en magkänsla som viskande frågar om DETTA verkligen är din grej?


Jag behöver ett visst mått av frihet för att vara kreativ och autentisk. Om eller när jag känner mig för kontrollerad så tappar jag både motivation och lust, det är bara så jag är.

Att följa regler och säkerhetsföreskrifter är inga problem men jag behöver få hitta mitt eget sätt att planera samt utföra uppdraget. 


Kanske det är dags att backa ur? Kanske inte. Vad som är viktigt är att notera magkänslans placering på bromsen. Reflektera över vad som är vad och kanske är inte JAG rätt kvinna för detta uppdrag? Eller så är jag det. 

Sover på saken, bokar in ett möte och tar reda på mer fakta, så får det bli. Drömmen kanske inte är min längre?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar