lördag 25 juli 2020

Nu, idag är vi enbart gamla bekanta


Jag har en "to do lista" men eftersom det är juli månad och jag har beslutat mig för att ta semester (utom de klasser jag faktiskt undervisar) så får listan vara. En uppgift är att laga Astronautens jeans (samt lite annat).

Om vi säger så här, en gång var jag kompis med symaskinen. Vi hängde dagligen, framför allt när jag läste modedesign. Tillsammans utforskade vi material, olika sätt att konstruera samt lusten att experimentera utanför boxen.  Jag var tillräckligt mycket amatör för att bryta oskrivna lagar och gränser. Kreativiteten drev mig och när den tog ledigt så vilade jag.


Idag står symaskinen i tvättstugan. Vi nickar åt varandra när jag kommer in, mer som du gör åt ytligt bekanta. Det är alldeles för länge mellan gångerna som vi dejtar. Samtidigt så vet jag att om lusten återvänder så skulle vi kunna bli så tighta som vi än gång var.

Om lusten återvänder alltså ...

Vad gäller Astronautens jeans som handlar det inte om lust, de kommer att fixas när jag väljer att planera in lagningen i kalendern.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar