onsdag 22 juli 2020

Den oväntade presenten


Att få hänga med syskon och deras barn kan vara precis vad som förgyller tillvaron. Prata, leka, spela spel och laga mat tillsammans för att sedan äta. Ett dygn kan räcka för att skapa nya minnen och historia.

Denna gång träffades jag och brorsan utan våra respektive och med hälften av våra barn, lite annorlunda men lika trevligt. Vädret var inte det bästa men egentligen spelar det mindre roll då det viktigaste är att få "hänga".


När vi senare kom hem så möttes jag av en present. Mannen hade slagit in något stort i sin handduk. Det visade sig vara en cool portfölj som matchade stilen i vårt matrum. När jag öppnade väskan förvandlades den till en skivspelare!

Wow, så häftig!

Till saken hör att den skivspelare vi haft (i retrostil) nyligen lagt av. Antagligen hade den gjort sitt och jag har sorgset sneglat på den och konstaterat att det inte skulle gå att spela vinyl längre ...

Men nu är det möjligt, tack vare att jag har världens bäste man, HURRA för honom!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar